lördag 24 november 2012

Vid mina fötter ligger ett Ess


Där på marken ser jag något som får mig att stanna till, en plast bit som jag känner igen ,men vart ?

Jag böjer mig ner och när jag tar upp den C formade lilla saken i min hand  så far jag tillbaka till 70 /80  talet , Titta ett "Ess"  Dig kommer jag i håg.
 Det fanns massor av olika färg och former på denna plast leksak som man länkar i hop,

Många samlande på dessa Ess och man kunde byta till sig några häftiga former eller andra färger.dyrast var dom i glitter.

Vi gjorde halsband draperier, hoppband, tävlade vem som kopplade i hop längst mm,
Jag har alldeles glömt bort dessa coola plast länkar.
typen används i än i dag som avspärnings kedja i  kraftig plast länk.


Jag tog hem denna lilla ensamma plast bit som inte har några kompisar att länka till längre.

Länka gärna detta inlägg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den tysta frukten banan.

  D et var en gång då radion var ny och spännande, då gick man hem till grannen som hade en apparat och lyssnade. Det var inte lätt att ratt...