söndag 25 november 2012

Nostalgi och julmagi

Nu är alla julkartonger uppburna 12 st plus en stor plastgran skulle upp från förrådet ,Jag är mör i benen nu, trappan till oss är fruktad,(vi bor på 2a våningen,) kanske det är därför det heter Fruktvill, där vi bor på grund av den långa trappan.
 

Nu ska jag bara bära in julgrejerna och stapla dom i sovrummet så länge.

Nette ligger i feber och jag är lite matt efter nästan 2 veckors förkylning.men ska uppbåda ork med att börja leta efter advent sakerna, Jag slarvade när jag packade ner sakerna (igen) kastade ner allt utan att märka kartongerna.

Vi ska sortera bort lite i år tror jag 12 kartonger julpynt är mycket att packa upp och ner,
Men det är så kul.jag öppnar dom och gläds varje år av dom små plast tomtarna från Korea,
Julkulor från Taiwan, och dom små tyska trä figurena som jag köpte på Lidel, inget av värde men nostalgi och julmagi
Överst i en av kartongerna , väl inlindad ligger en kott-tomten som Melissa har gjort, den kastar vi aldrig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den tysta frukten banan.

  D et var en gång då radion var ny och spännande, då gick man hem till grannen som hade en apparat och lyssnade. Det var inte lätt att ratt...