söndag 14 juni 2020

Jag har köpt en ny cykel

Jag har köpt en ny cykel.Det är en fin svart 3 växlad Monark
Den gamla ska köras till Tärnsjö där den en gång köptes på Sonnys affär 1980.
Den tvättade jag ofta och skötte om så skärmarna började rosta redan andra veckan.
När jag visade den för Sonny så fick jag nya skärmar i rostfritt.

Sydde cykelväskor i svart läder som hängde på pakethållaren, med bokstäverna M.J  i vitt skinn. Väskorna blev senare stulna utav ett tufft motorcykelgäng en natt som tydligen tyckte att väskorna skulle se coolare ut på deras cyklar än på min.
På den cykeln har jag skjutsat både min flickvän och senare min dotter på pakethållaren.
Den har dragit en cykelkärra några år, blivit stulen men tjuven ångrade sig och ställde tillbaka den.

En morgon när jag skulle till jobbet så small framhjulets ballongdäck och ena trampan gick av samtidigt så jag kraschade i uppförsbacke. Fick styret i magen och bröt ett revben.
Jag och min cykel har gjort mycket tillsammans, då jag inte har något körkort så blev vi oskiljaktiga.
Nu skulle man kanske ha en bild här på min nya cykel men det känns som att jag vill ta en bild på min gamla istället.

Min gamla cykel



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den tysta frukten banan.

  D et var en gång då radion var ny och spännande, då gick man hem till grannen som hade en apparat och lyssnade. Det var inte lätt att ratt...