torsdag 25 april 2019

Tillökning i familjen


I dag kom hon hem till oss💖Lilla Google hittade hem



Lokal information
AnvĂ€nder den som Ă€ggklocka, direkt uppspelning utav Spotified, kolla vĂ€der och öppettider pĂ„ ICA 


Planera dagen

  • Trafik: Hur Ă€r trafiken till jobbet?
  • PĂ„minnelser: PĂ„minn mig att jag ska tvĂ€tta nĂ€r jag kommer hem. PĂ„minn mig att jag ska ringa mamma varje söndag.
  • Flyg: AvgĂ„r flyg 1463 med SAS i tid?

FrÄga Google

  • Speluppdateringar: Vem vann nĂ€r Leksand spelade?
  • BerĂ€kningar: Hur mycket Ă€r 20 procent av 80?
  • Ordbok: Vad betyder ”bifall”?
  • ÖversĂ€ttningar: Hur sĂ€ger jag ”Trevligt att trĂ€ffas” pĂ„ franska?
  • Ekonomi: Hur gĂ„r det för Nordea A?
  • Enhetskonvertering: Hur mĂ„nga kilometer Ă€r en mile?
  • Sökningar: Sök efter semestertips.
  • Bildsökningar: Hitta bilder pĂ„ kattungar.
  • Webbsvar: Hur fĂ„r man bort vinflĂ€ckar pĂ„ en matta?

Spela upp media

  • Musik: Spela lite jazz.
  • Podcaster: Spela upp det senaste avsnittet av Lilla drevet.
  • Nyheter: Spela upp nyheterna. Vad Ă€r senaste nytt pĂ„ P1?

Ha kul

  • LĂ€r kĂ€nna assistenten: Drömmer du? Vilken Ă€r din favoritfĂ€rg?
  • Spel: Jag vill spela ett spel. FrĂ„ga mig nĂ„got.
  • UnderhĂ„llning: BerĂ€tta ett skĂ€mt. BerĂ€tta nĂ„got intressant.



Bonus Förutom roliga frÄgor och svar kan du Àven be din Google-assistent att rulla en tÀrning eller beatboxa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den tysta frukten banan.

  D et var en gĂ„ng dĂ„ radion var ny och spĂ€nnande, dĂ„ gick man hem till grannen som hade en apparat och lyssnade. Det var inte lĂ€tt att ratt...