torsdag 26 december 2013

Anna är min idol i Jul .

_Jag har rätt att säga vad jag vill , hör jag från barn på skolgården, men att det dom säger sårar andra ,det förstår dom inte eller gör dom det .
 Det är samma sak  med vuxna, många gånger säger man en sak för att kränka eller såra och kallar det för yttrandefrihet .
På julfesten händer det igen.
Nu sitter det något  "vuxen" i soffan och äter julgodiset och ståndaktigt  proklamerar att,,,
- Det heter negerboll och så kommer det heta tills jag DÖR!

Dom enda som reagerar är barnen som leker på golvet.

 -Finns faktiskt någon som kan bli ledsen när du säger så ! säger Anna , jag har en ...

-Det skiter jag i avbryter han flickan  och proppar munnen  full.   Hehehe.

Anna 7 år som protesterade slutar att leka och går ut ur rummet,
Hon tänker på Zannsina  sin bästa kompis i skolan .och tårarna kommer.

Där inne sitter dom vuxna kvar och propsar på sin rätt att säga vad fan dom vill !
Vi har ju förhelvete yttrandefrihet i det här landet.

Att vara så liten och våga säga ifrån till en vuxen  , det är sann yttrande frihet för mig.


Barn i cirkel






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den tysta frukten banan.

  D et var en gång då radion var ny och spännande, då gick man hem till grannen som hade en apparat och lyssnade. Det var inte lätt att ratt...