tisdag 31 juli 2012

Vem gillar inte ABBA

Mina singlar

Jag Hatade den svenska Gladpop gruppens skvalmusik ,
Stängde av radion 1974 när Waterlo spelades. Det var inte coolt att gilla Abba ! hur kunde dom vinna ?
Men så fel jag hade.

En  dag  hörde jag musiken med helt andra öron. Jag vart helt uppslukad av deras musik, det hände  mitt i min punk period dessutom, Varvade Sex pistol med Abba,
Rödhårigt spretigt hår, nitar kajal runt ögonen och svart läderbyxor med Abba dånade på bergsprängaren
Money,money,money,
Jag kunde inte värja mig
gick och köpte alla skivorna och då kom bomben
 ABBA upplöstes 1982/83 och  jag  fattade ingenting ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den tysta frukten banan.

  D et var en gång då radion var ny och spännande, då gick man hem till grannen som hade en apparat och lyssnade. Det var inte lätt att ratt...